sunnuntai 19. marraskuuta 2017

Harrastuksista

En ole taas ehtinyt kirjoittaa pitkään aikaan. On ollut niin paljon muuta tekemistä. Olen alkanut enemmän panostamaan pitkille juoksumatkoille. Ensi toukokuussa on edessa seuraava puolimaraton ja siitä viikon päästä maraton. Vähän mietin etukäteen, että onko puolimaraton viikkoa ennen maratonia liian rankka, mutta uskon, että ehdin palautua ja lähellä ei ennen maratonia ollut muita kilpailuja. Vieskamaratonin juoksen kesäkuussa ja en tiedä, miksi sen tuloksella itselleni on suurempi merkitys kuin muilla. Ottaen huomioon, että kyseessä on huomattavasti pienempi kilpailu kuin muut kilpailut ovat, joissa maratonin aion juosta. Ehkä siksi, että olen Ylivieskasta kotoisin, jossa tuo kilpailu juostaan ja siksi siellä voi olla myös tuttuja katsomassa toisin kuin muualla.

Juoksen tällä hetkellä noin 120km viikossa. Vielä olisi hyvä kasvattaa vähän treenimäärää, mutta toisaalta koulukin vie aikaa. Pyörälenkit jäävät talvella huomattavasti lyhyemmiksi kuin kesällä. En niitä kilometrejä viitsi edes laskea.

Olen myös aloittanut partion uudelleen. Olin koko alakoulun ajan partiossa, mutta lopetin, kun menin yläkouluun. Olen sudenpentujen johtajana. Yksi yöretki meillä on ollut. Ajattelin etukäteen, että vaikka lasken kaikki kalorit yleensä, se että siellä ei ole ruokavaakaa ei haittaisi ollenkaan. Huomasin kuitenkin, että olikin odotettua vaikeampi syödä kuin ensin ajattelin. Lisäksi illalla mietin, että miksi ihmeessä olen sinne yöksi mennyt. Minun on vaikea nukkua huoneessa, jossa on muita ihmisiä. Mutta sain kuitenkin nukuttua paremmin kuin odotin. Vaatii vielä vähän totuttelua, mutta uskon, että totun noihin retkiin. Sen retken jälkeen päätin kotona lopettaa ruokien punnitsemisen, koska en halua antaa syömisongelmien pilata tätäkin asiaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti